.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی خطرسازی پسماند عفونی در مازندران دغدغه است
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران یکی از دغدغه های بزرگ استان را پسماند عفونی ذکر کرد و گفت: زمینی برای بی خطرسازی پسماند عفونی در استان نداریم.

 به گزارش شمال نیوز، محمد ابراهیمی ساروی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پیگیری و مسائل صنفی و حقوقی پزشکان و همکاران توسط شورای هماهنگی نظام پزشکی انجام می‌شود، افزود: در هر شهرستان هیئت مدیره های ۱۱ و ۱۷ نفره فعال است.

وی با اظهار اینکه تمام گروه‌ها و حرف حوزه پزشکی به غیر از پرستاران و پیراپزشکان عضو نظام پزشکی هستند، ادامه داد: این درحالی که شکایت تمامی گروه‌ها در این سازمان ثبت و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت اعم از دارویی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی که با سلامت مردم در ارتباط است توسط سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود.

ابراهیمی ساروی پیگیری پرونده‌های اخلاقی را از دیگر وظایف نظام پزشکی برشمرد و درباره بی خطرسازی زباله‌های عفونی گفت: پسماند عفونی یکی از دغدغه‌های بزرگ ساری و مازندران است.

وی ادامه داد: هرکس زباله عفونی تولید می‌کند تکلیف بی خطرسازی آن را دارد و یکسری شرکت‌هایی نیز در این زمینه در حال فعالیت و یک شرکت در تنکابن و بهشهر در این زمینه مشغول کار هستند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران از لغو پروانه یک شرکت در قائمشهر به دلیل رعایت نکردن ضوابط و مقررات در قائمشهر خبر داد و گفت: متأسفانه فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه پسماند چندان مناسب نیست و در این راستا قراردادهایی با سازمان پسماند منعقد کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که در ساری زمینی برای احداث مرکزی برای بی خطرسازی زباله‌های عفونی نداریم و به استانداری پیشنهاد دادم اگر زمینی تهیه کنند حاضریم دستگاه‌ها را خریداری کنیم.

علی رضا خاکساری معاون سازمان نظام پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه اگر بیماری از کار پزشک راضی نبود می‌تواند از طریق دادگستری و یا دادسرای نظام پزشکی اقدام کند، افزود: هفت دادیار ویژه برای رسیدگی به تخلفات پزشکی داریم.

وی از تشکیل کمیسیون‌های کارشناسی برای رسیدگی به تخلفات خبر داد و گفت: در رشته‌های مختلف کمیسیون‌های کارشناسی فعال شد و پس از بررسی پرونده‌ها به دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر ارسال می‌شود./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.842 seconds.